De geheimen van een goede nachtrust

Slaap is essentieel voor het behoud van een goede levenskwaliteit en om gezond te blijven, vooral wanneer u de volgende dag voor uw kleinkinderen zorgt of wanneer het gezin komt thuis lunchen! Inderdaad, het is op dit moment van de dag dat het lichaam zichzelf herstelt, spieren rusten, neurale verbindingen worden gecreëerd en georganiseerd, het geheugen versterkt. ‘S Nachts maakt het lichaam ook melatonine aan, een hormoon dat de slaapcyclus reguleert en essentieel is voor het behoud van een goede gezondheid!

De redactietip van HappyGrandsParents.be:
Meer tijd met uw kleinkinderen doorbrengen : spelen, activiteiten doen enz … het staat garant voor een goede nachtrust!

Serieuzer, hier is het advies van onze experts voor een rustige en rustgevende nacht:

Zorg voor een regelmatige slaapcyclus:

• Pas regelmatige slaapschema’s toe
• Herken slaapsignalen (geeuwen, koude rillingen, zware ogen, enz.)
• Train ’s ochtends, maar vermijd’ s avonds lichaamsbeweging
• Bevorder ontspannende activiteiten in de avond, zoals lezen of luisteren naar zachte muziek.

Vermijd bepaalde schadelijke slaapgewoonten:

• Slaap niet overdag, behalve een dutje van maximaal 20 minuten in de vroege namiddag
• Eet ’s avonds licht en eet bij voorkeur ongeveer 2 of 3 uur voor het slapengaan
• Drink ’s avonds niet te veel vloeistof om’ s nachts niet wakker te worden om naar het toilet te gaan
• Vermijd opwinding na maximaal 16.00 uur: thee, koffie, chocolade, alcohol, vitamine C, cola, tabak…
• Kijk niet tv of een computerscherm, tablet of telefoon vlak voordat u naar bed gaat, zelfs niet als u in de verleiding komt om een bericht naar de familie te sturen

Het inrichten van uw slaapkamer is ook een belangrijk punt:


• Een gematigde kamer (<18 ° C)
• Een comfortabel bed, gereserveerd om in te slapen – een klein advies terloops, het is belangrijk om uw beddengoed maximaal om de 10 jaar te verschonen!
• Vermijd planten in de kamer die, afhankelijk van de soort, zuurstof kunnen opnemen
• Denk eraan om de kamer minstens één keer per dag te ventileren

Eindelijk een meer complexe oefening in België gezien ons weer, maar het is belangrijk om blootgesteld te worden aan het licht:


• Natuurlijk licht in de ochtend;
• Ga, als het mogelijk is overdag naar buiten.

De combinatie van al deze elementen zou u moeten helpen om een goede nachtrust en een betere levenskwaliteit te vinden!

Happy Grands parents_WebBE_FR

Vous souhaitez être tenu au courant ?